2012. február 15., szerda

Kakaós csiga

Mivel nálunk szinte minden nap van valami sütemény, és tegnap el is fogyott a csokis keksz amit sütöttem, ezért ma sem maradhattunk nassolni való nélkül. Kedvem lett kelt tésztát gyúrni-dagasztani, ezért arra gondoltam, hogy ma kakaós csigát sütök.

Nagyon finom, kívül ropogós, belül szaftos és puha. Reménykedtem benne, hogy ilyen lesz, és nagyon boldog voltam, amikor a csiga közepéhez értem, hogy milyen szaftosra sikerült :)


Kakaós csiga 4 főre:


Tésztához

40 dkg liszt

1 tojás sárgája

5 dkg élesztő

4 dkg vaj

2 dl tej

2 ek kristálycukor

csipet só


Töltelékhez

10 dkg vaj

3 ek cukor

3 ek keserű kakaópor

kevés rum


Tetejére

2 dl tej

ízlés szerint kristálycukor


A tejet langyosra melegítjük, hozzáadjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, várunk pár percet, amíg felfut. Közben kimérjük a lisztet, beletesszük a vajat, tojás sárgáját, sót, majd beleöntjük az élesztős tejet. Az egészet összegyúrjuk, dagasztjuk pár percig. Félretesszük, és hagyjuk kelni kb fél óráig.

Eközben elkészítjük a tölteléket, amihez a puha vajat habosra keverjük a cukorral, kakaóval és a rummal.

Ha a tészta megkelt újra átgyúrjuk, majd kb fél cm vasgtag nagy téglalap formájúra nyújtjuk. Rákenjük a tölteléket egyenletes vastagságban. A tésztát feltekerjük, majd kb 2 cm széles szeletekre vágjuk. A tekercseket tepsire helyezzük, majd (ha van türelmünk :) még pár percig hagyjuk kelni.



Kb 190 fokon sütjük 15-20 percig. A sütés felénél, amikor már kívül megsült a tészta, meleg tejjel jó alaposan meglocsoljuk őket, majd kristálycukrot szórunk a tetejére, és visszatesszük még a sütőbe pár percre. A tészta ekkor a tejet jól magába szívja, és ettől lesz olyan nagyon finom puha belül, és nem fog kiszáradni.




1 megjegyzés:

Dalocska írta...

Nyamiii! Ezt én is kipróbálom :)

Megjegyzés küldése

Alapanyagok

Arhívum

Üzemeltető: Blogger.