2012. február 14., kedd

Jacket potato

Ma valami egyszerűbb, könnyedebb, hús nélküli ebédre vágytam. Pár napja terveztem már, és mivel az utóbbi napok túltengtek a hústól, így ma jött el a héjában sült krumpli ideje.

Először Londonban ettem ilyet, ott nagyon szeretik, szinte minden kis gyorskajásnál, szendvicsezőben, kávézóban lehet kapni. Ahol én dolgoztam, ott is készítettem ilyet, szinte minden nap, bár ott egy kissé másképp (mélyhűtött egészkrumpli, mikróban melegítve, képzelhetitek milyen állaga lett..).

Lehet enni egyszerűen vajjal és tejföllel, hagymával megbolondítva. De a feltétek száma végtelen. Chilis babos, majonézes tonhalas, tejfölös túrós (magyarosított változat), bacon szalonnás, sokféle sajtos, és még sorolhatnám.

Az én jacket potato-m mára, 2 főre:

4 nagy darab burgonya
1 tonhal (konzerv)
fél-fél db piros és zöld kaliforniai paprika
fél konzerv kukorica
2 szál újhagyma
kevés majonéz
1 nagy kanál tejföl
citromlé
bors
vaj
sajt

A burgonyákat alaposan megmossuk, és héjával együtt sütőben megsütjük. Én 200 fokon, kb 1 óráig sütöttem őket alufóiába csomagolva. Közben elkészítjük a tonhal "krémet". A tonhalat összekeverjük a nagyon apróra vágott kaliforniai paprikával, kukoricával, apróra vágott újhagymával, ízesítjük egy pici majonézzel, egy kanál tejföllel, kevés citromlével, borssal. Sót én nem tettem bele, hisz a tonhal elég sós.


Ha megsültek a burgonyák, kicsomagoljuk őket a fóliából, és kettévágjuk, lehetőleg úgy, hogy éppen ne vágjuk teljesen végig, de már szét lehessen szépen nyitni őket. Persze némelyiket nekem is sikerült kettévágnom, az sem akkora probléma :) Ha kettévágtuk, tegyünk a még forró belsejére pár pici darabka vajat. Erre halmozzuk rá a tonhalas keveréket, majd egy jó nagy kupac reszelt sajtot. Így ahogy van, tegyük be ismét a sütőbe és süssük még pár percig magas hőmérsékleten, hogy szépen megpiruljon a tetején a sajt.
Amint megpirult a sajt, készen is van. Én sok finom zöldséggel tálaltam.



Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Alapanyagok

Arhívum

Üzemeltető: Blogger.